Sikkert faglig dyktig men arrogant, ufin tone og minimal oppfølging.

Jeg hadde en enkelt konsultasjon hos denne legen for en tid tilbake siden. Jeg har blitt fortalt at han skal være meget dyktig på sitt felt men totalopplevelsen min var dessverre svært negativ. Jeg satt med en følelse av å bli fullstendig overkjørt og at jeg ikke ble lyttet til.

Store deler av konsultasjonen føltes som å rase gjennom et spørreskjema. Legen gav klart uttrykk for at jeg kun skulle svare kort på det jeg ble spurt om og ellers holde kjeft. Hvis jeg prøvde å utdype svarene mine utover 2-3 ord ble jeg avbrutt. Det er fint at legen legger opp til en effektiv konsultasjon men dette ble litt i overkant synes jeg. Jeg følte meg behandlet som et barn: "Nå må du være stille for nå snakker JEG". Det oppsto aldri en god dialog mellom legen og meg.

Saken ble ikke bedre av administrativt rot fra legesenteret i ukene etter konsultasjonen. Da jeg ringte resepsjonen for å etterlyse svar fra eksterne prøver sa de til meg at prøvesvarene hadde kommet for to uker siden men hadde blitt "lagt i feil mappe". Jeg trodde derfor at legen og/eller legesenteret ikke hadde gjort jobben sin og klaget på dette. Da fikk jeg en sint og indignert Dr.Nordahl på tråden. Han mer eller mindre skjelte meg ut. Han påstod hardnakket at prøvesvarene nettopp hadde kommet, noe jeg forsåvidt ikke har grunn til å betvile. At det i såfall var en ansatt i legesenteret sin resepsjon som hadde gitt meg feil informasjon spilte ingen rolle for Dr.Nordahl. Det var tydelig at han tok dette svært personlig og var rasende på meg fordi jeg hadde klaget på det som basert på informasjonen jeg fikk fra legesenteret fremsto som manglende oppfølging. Han klarte faktisk å lire av seg at han var spesielt kjent for å ta godt vare på pasientene sine samtidig som han skjelte meg ut etter noter. Helt utrolig! Jeg kom knapt nok til orde for å forklare hva som egentlig hadde skjedd. At han tidligere hadde lovet å koordinere saken min videre og "samle tråder" fra forskjellige spesialistundersøkelser var tydeligvis glemt. Jeg hørte aldri mer fram ham etter denne utskjellingen. Sikkert like greit for videre kontakt hadde neppe vært særlig konstruktivt.

Alle kan gjøre en feil, det har jeg overhodet ingen problemer med men når legen ringer ens ærend på kveldstid for å skjelle meg ut pga en feil som faktisk ble gjort av legesenteret... da er vi langt over grensen for det akseptable.

På den positive siden tok legen seg tid til å gjøre en rekke undersøkelser under konsultasjonen og jeg tviler som sagt ikke på det faglige nivået. Likevel sitter jeg igjen med et særdeles dårlig totalinntrykk. En lege skal rett og slett ikke behandle syke mennesker som er redd og bekymret på denne måten.