Lyttende lege, men uprofesjonell administrasjon

Fikk Amir som fastlege automatisk. Det er litt lange ventetider, men når jeg først har fått time opplever jeg Amir som lyttende, kunnskapsrik og hjelpsom.

Problemene oppstår (slik som jeg ser det) administrativt. Har flere ganger opplevd å bli glemt og ikke fått den oppfølgingen jeg fikk lovet (henvisninger, prøveresultater etc). Det er ikke mulig å snakke med Amir direkte på telefon eller e-post i disse tilfellene, uten å måtte betale for en e-konsultasjon eller ny time. Det ender med ekstra legebesøk og utgifter, fordi det kun er mulig å kontakte han gjennom sentralbordet. Og sentralbordet svarer sent, ikke i det hele tatt eller sender et standardsvar om å bestille ny time/e-konsultasjon. Jeg synes det er feil å måtte betale dobbelt opp når det gjelder manglende oppfølging på en tidligere legetime. Jeg vet ikke om det er administrasjonen som er uprofesjonelle, eller om det er fastlegen som glemmer å følge opp etter legebesøkene.

En annen ting jeg har reagert på er at de bruker et inkassoselskap for betaling av legetimene, dersom betalingsautomaten er ute av drift. Opplevde å få regningen med gebyr + betalingsfrist før den havnet i postkassa. Hverken Magnat fastlegesenter eller inkassoselskapet var behjelpelig med å ta ansvaret og rette feilen / jeg ble en kasteball mellom to selskaper som skyldte på hverandre.

Jeg liker, og kan anbefale, Amir som fastlege, men anbefaler ikke Magnat Fastlegesenter. Uansett om jeg ellers liker fastlegen, får jeg ikke den helsehjelpen og informasjonen jeg skal. Opplever at dette er et fastlegesenter der tall er viktigere enn pasientene. Om det skyldes fastlegen, uprofesjonell administrasjon eller forretningsmodell vet jeg ikke, men Magnat Fastlegesenter får ikke gjort jobben de skal.