Hardhendt

Jeg har ikke hatt henne som lege selv, men blitt spurt om å være med tre timer som pårørende. Personen var i voldsomme smerter og fryktet å ikke få med seg viktig info. En av timene skulle det gjøres en smertefull undersøkelse og jeg ble bedt om å holde vedkommende i hånden. Personen har til vanlig vanskelig for å uttrykke seg om smerte og be om hjelp, så dette i seg selv var et tegn på hvor vondt dette var. Trine jaget meg derimot ut og gjorde ikke undersøkelsen før jeg var ute av rommet. Det virker som om hun i tillegg ble provosert over min bønn om å være forsiktig, for hun ble ekstra hardhendt etter dette. Sju personer har gjort samme undersøkelse på vedkommende, og bare etter Trine har vedkommende hatt voldsomme smerter, som har hindret personen å sitte i over to dager etterpå. Vi fikk nesten ikke kjørt personen hjem i bilen. Og dette på tross av at Trine er gynekolog og burde ha et visst håndlag. Man kan lure på hvorfor Trine frykter og blir stresset av tilstedeværelsen til pårørende, enda alle har rett til å ta med seg noen de stoler på til legen.