Svært urovekkende og negativ konsultasjon

Etter å ha måtte vente mer enn 40 minutter over avtalt tid for legekonsultasjon for setting av influensavaksine, innledes min samtale med fastlege med et forslag om en mer effektiv utnyttelse av tiden vår. Dette siden man er pålagt å vente i 20 minutter med å forlate legekontoret etter at vaksinen er satt, istedet for å be laboratoriepersonnelet sette vaksinen mens man likevel venter oå å få komme inn til konsultatasjonen. Dette går dessuten på bekostning av min arbeidstid. Min fastlege Lønning reagerte svært negativt på det han må ha følt som negativ kritikk. Han ble tydelig både sint og sur. Etter å selv ha satt injeksjonen gav han meg tydelig beskjed om at konsultasjonen var over og besvarte mine oppfølgingsspørsmål med enstavelsesord ja/nei, fortsatt sint og avvisende. Jeg har benyttet Lønning som min fastlege i en årrekke og stort sett hatt et godt og positivt inntrykk av ham som behandler, med noen unntak. Nå mistet jeg dessverre all tillit til ham og kommer til å bytte fastlege umiddelbart. Jeg opplevde beklageligvis som uventet og sjokkerende, og svært negativt.