Har legen din henvist deg dit, snakk med legen!

Snakk om dårlig tid; jeg fikk ikke sitte i stolen under utspørringen engang! Når hun var ferdig med alle sine spørsmål, håpte jeg at jeg kunne spørre litt selv - noe "vi" ikke hadde tid til. Dermed var det bare å kaste meg inn på do (for det var noe jeg tydeligvis måtte gjøre ifølge dama som ikke visste at jeg hadde gått på do 3-4 minutter før og ikke lot meg si det uten å kaste bort dyrbar tid), ut til rommet igjen, ta av seg bukser og undertøy - uten skjerm av noe slag - og dermed høre "prøv å slappe av". Aldri har jeg opplevd å måtte bite tennene sammen gjennom en hel undersøkelse, fra skrapingen til det tidspunktet hun mente at bedøvelsen skulle virket (men ikke gjorde) mens hun ventet utålmodig på at jeg sa det var greit. Jeg pinte meg gjennom 3 "klipp", uten at bedøvelsen fungerte, samtidig som jeg ble fortalt om å slappe av av en stressa gynekolog med dårlig tid. Etter dette kom klærne på rimelig raskt, og jeg ut av kontoret enda raskere. Denne gangen måtte jeg spørre om en faktura å ta med meg hjem, og til dette kikker resepsjonisten på meg over brillene og spør; 'har du ikke penger?'.
Så; på toppen av kransekaka, slet jeg hele dagen med liknende menssmerter til tross for at min mensturasjon var over over ei uke siden.

Så damer, og forsåvidt herrer; hvis legen henviser deg til Elvebredden, be legen om å henvise deg til noe annet sted. Spar degselv mye smerte og stress!