Hmm..

Kan begynne med at denne legen er veldig vanskelig å få time hos, hver gang jeg har forsøkt har jeg fått beskjed om at det er 2-3 ukers ventetid. Den meste kommunikasjonen man får tilbudt er over telefon og e-konsultasjoner, som føles som å ikke bli prioritert nok til å faktisk få et fysisk møte.

Dessverre opplever jeg denne fastlegen som "diskuterende" og det føles for meg som om jeg som pasient blir motarbeidet, ikke som om legen er en person som er på min side. Når jeg beskriver mine symptomer føler jeg legen bortforklarer og minimerer de med statistikk, vitenskapsartikler og pensumkunnskap fra medisinstudiene. Medisinske tilstander er så individuelle og man føler seg veldig liten når man blir møtt med holdningen om at det man kjenner i kroppen "ikke stemmer" fordi det ikke passer inn i det som står i en bok eller i en forskningsartikkel. Derfor føles samtale med denne legen for meg empatiløs og kald.

Fra mitt synspunkt virker det som legen er mer opptatt av sin egen statistikk (pushe inn flest mulig pasienter på kortest mulig samtaler, gjøre alt for å unngå sykemeldinger osv) enn å faktisk se pasientens behov og hva som er best for pasienten.