Ny fastlege - som jeg aldri møtte!

Dette blir en merkelig vurdering, siden jeg aldri kom til time hos min nye fastlege i løpet av halvannen måned. Legen var syk/på kurs/på ferie, og dette strakk seg over uke etter uke i februar og ut i mars, slik at mine faste medisiner ikke kunne fornyes i denne praksisen. Blant annet er det vesentlig for meg å fornye Levaxin for en stoffskiftesykdom og en Simvastatin for en alvorlig kolesteroltilstand. De andre legene på klinikken, i min nye fastleges fravær, kunne ikke ta hans kunder annet enn ved akuttsituasjoner.

Jeg har ingen mulighet til å vurdere Paulus Le-Thien som lege da jeg ikke fikk time hos ham før jeg ble lei av å stadig møte et legekontor som problematiserte i stedet for å finne gode løsninger. Hvorfor kunne ikke de andre legene betjene hverandres kunder? Etter to ganger hos Volvat Naionaltheatret kun for å fornye resepter, så fikk både legen på Volvat og jeg nok: dette er for dårlig. SÅ firkantet skal ikke en klinikk være. derfor er jeg nå tilbake til min tidligere fastlege i Oslo. Så får jeg reise litt for å sjekke stoffskiftet og hjertet.