Stressende og nedlatende

Har vært hos Offerdal flere ganger, og etter hver gang har jeg gått ut fra kontoret mer usikker enn da jeg kom. Ingen tvil om at hun har lang erfaring. Det får man jammen føle når egne spørsmål, synspunkt eller innvendinger blir besvart på en nedlatende måte, eller rett og slett feid bort, nærmest før spørsmålet er ferdigstilt.

Hun har ikke hatt noen interesse av å lytte til meg i mer enn noen sekunder av gangen, og man føler seg nærmest i veien. Endometriose hadde jeg tydeligvis ikke siden hun ikke så den med ultralyden, selv om jeg har fått det påvist med lapraskopi. Kompetente leger vet godt at ultralyd ikke er en god metode å påvise/se endo på uansett. Men denne dama vet sannelig best!

Selve undersøkelsen er også ubehagelig. Det foregår svært fort og brått, og ultralydstaven dyttes hardhendt opp og rundt. Når jeg rykket til og sa au fikk jeg et kaldt og hardt "slapp av".

Det er også ikke så trivelig å bli sett på i det man kler av/på seg eller tørker seg i skrittet uten noen form for forheng. Ja, en gynekolog har sett et nakent underliv I STOLEN hundre ganger før, men dette handler rett og slett om helt enkelt respekt. Det er ikke så vanskelig å gi litt privatliv i et halvt minutt.