Respektløs og hardhendt

Den verste opplevelsen jeg har hatt hos gynekolog ( Birgitte Janson Aspenes ) noensinne. Hun evnet ikke å lytte hva jeg ønsket og forsøkte lenge å presse meg til å gå på p-pillen. Hun sa blant annet "så du foretrekker å dra på legevakta annen hver måned" da jeg har sterke mensensmerter. Hun virket ikke å forstå at jeg ønsket grundig utredning av endometriose før jeg begynner å proppe kroppen full av hormoner (som ofte ikke hjelper). Hun mente at hvis man husket å pusse tennene hver dag, så kunne man også ta en pille(?). Aldri blitt snakket til på en sånn måte av en lege før - for hun snakket TIL meg, og ikke MED meg. Ved selve undersøkelsen var hun ekstremt hardhendt, en enkel ultralyd gjorde ekstremt vondt og hun forklarte ingenting og ga meg heller ingen "heads-up" når hun tok celleprøve. Jeg har tatt celleprøve før og denne gangen hadde jeg vondt i dagevis i etterkant og var ekstremt rystet over behandlingen jeg fikk. Jeg kommer aldri til å sette min fot innenfor Volvat Nationaltheateret igjen.