Lang ventetid og en følelse av å bli overlatt til seg selv

Har hatt Tone som fastlege siden jeg flyttet til Bergen, de siste fem årene. Har ila disse årene fått flere og flere kroniske sykdommer og har vært mye hos Tone for dette. Helt fra starten har jeg følt at jeg er "min egen lege", dvs. at jeg selv må finne ut hva jeg tror det kan være, tiltakene fremover og hvem jeg bør henvises til. Jeg har imidlertid helsefaglig utdanning, men jeg er ikke lege. Spesielt med psykiske helseplager får jeg en følelse av at hun ikke forstår og at det eneste tiltaket er å sykemelde meg. For meg oppleves hun ofte som distansert og fjern. Hun skriver henvisninger med få setninger som dessverre ofte ender i avslag. Medisinoppfølging har også vært litt både og, der jeg må kontrollere og lese meg opp på egenhånd. Det skal imidlertid sies at hun har henvist meg til de forskjellige stedene jeg har hatt behov for og at jeg til slutt har blitt satt på riktig behandling, men jeg føler meg overlatt til meg selv uten at jeg har den kompetanse som trengs.

Har de siste to årene hatt svært lang ventetid på time, og svarer med langvarig mellomrom på ekons. Ofte minimum 30min ventetid på legekontoret.