Følte meg overkjørt og lite ivaretatt

Følte meg lite ivaretatt og lite respektert i møte med denne gynekologen. Dro dit på grunn av plager jeg har hatt i åresvis, lenge før seksuell debut, men gynekologen var kun opptatt av om årsaken kunne være av seksuelle årsaker. Hun lyttet svært lite når jeg fortalte henne hva som forverret situasjonen og hva som ikke hadde effekt, akkurat som om hun allerede hadde dratt en konklusjon før jeg kom inn til henne. Hos en annen gynekolog fikk jeg påvist en diagnose for plagene. Dette mente hun derimot at jeg ikke hadde. Det er mye mulig hun har rett, men måten hun formidlet dette på var ufin. Hun sa jeg bare måtte være glad jeg var frisk. Da jeg fortalte henne at når man har plager så er det jo også fint å kunne finne ut av det, ga hun meg bare beskjed at det var ikke alltid man fikk, i en kald tone. Jeg følte meg rett og slett overkjørt og ikke lyttet til etter denne timen. Mulig andre har bedre kjemi med henne, men for min del ga det meg særdeles få svar, ingen hjelp og en skikkelig dårlig følelse.