Under gjennomsnittet god lege

Dårligste lege jeg har vært hos, både faglig og menneskelig. Det var en tabbe å velge ham til fastlege en kort stund. Veldig overflatisk og lite grundig. Lytter ikke til pasienten. Mest opptatt av å gjøre det enklest mulig for seg selv. Jeg var syk og svak og opplevde at Frode Morken sparket meg mens jeg lå nede. Jeg er fremdeles sjokkert over at en lege med lønn fra det offentlige kunne oppføre seg såpass kaldt og avvisende. '

Frode Morken blir veldig fort din motstander og ikke medspiller. Man vet ikke helt hvem han representerer, om det er det offentlige, NAV eller andre. Helt sikkert er det at han ikke representerer deg og dine interesser. Han mente at jeg misbrukte sykelønnsordningen selv om jeg aldri tidligere hadde vært sykemeldt i løpet av 32 år.

Frode Morken er instruert av det offentlige om å spare penger. På autopilot sier han nei til alle tiltak som koster penger, uten konkret å vurdere om det i et langtidsperspektiv kunne lønne seg f.eks. med et rehabiliteringsopphold. Tilbake i jobb skal du, men uten noen tiltak som koster penger.

I min sykdomsperiode ble involvering av Frode Morken bare en tilleggsbelastning. Så med mindre du er helt frisk bør du styre unna denne legen.