Bra lege frem til vår datter fikk en ME liknende tilstand etter kyssesyke

Vi hadde Silje som fastlege i ca 12 år og var veldig fornøyd med henne. Hun er kunnskapsrik og følger opp så fremt det ikke handler om sammensatte diagnoser. Dvs. så lenge plagene kan knyttes til konkrete fysiske funn.
Hun er dessverre ikke god når det gjelder plager som ikke kan knyttes til konkrete funn. Vet ikke om det er pbi manglende kunnskap. Vi opplevde lite forståelse og støtte når datteren vår utviklet en ME liknende tilstand. Vi forstår at frem til long covid så hadde man lite kunnskap og aksept for denne type plager, men opplevde som foreldre at datteren vår ikke ble tatt på alvor. Hun mente at datteren vår slett psykisk, uten å lytte til tilbakemeldingene våre. Vi kjenner tross alt datteren vår best. Det var med tungt hjerte at vi byttet fastlege, men vi følte at det ble dårlig stemming mellom oss. Vi hadde vært veldig fornøyd med henne frem til da.
Vi anbefaler Silje så lenge du som pasient sliter med konkrete kjente fysiske plager som finnes i medisinske lærebøker. Om du sliter med andre mer sammensatte og ukjent plager, bør du oppsøke en annen lege.