Tragisk, respektløs og empatiløs lege

Schjetlein er ikke min fastlege lenger. Da jeg var virkelig langt nede i kjelleren grunnet flere tøffe livskriser som skjedde på samme tid og som var av lang varighet, ba jeg tilslutt om sykmelding. Jeg var så nede for telling at livet ikke var til å holde ut, men sykmelding fikk jeg ikke fordi årsaken til problemene mine skyldes "ytre omstendigheter" som han sa. Selv ytre omstendigheter kan gi et menneske så mye smerte og belastning at de til slutt ikke orker å leve mer. Jeg jobber selv i helsevesenet (akutt) og i dag skjønner jeg ikke at jeg klarte å samle meg og gå på jobb. Det var uhyre tøft.

Jeg opplevde også å få kjeft fordi vi ikke vaksinerte barna våre, uten at han viste interesse for HVORFOR vi hadde valgt som vi gjorde. Han sa "jeg vil det beste for barna mine og da blir de selvsagt vaksinert". Det opplevdes som at han insinuerte at vi ikke ville det beste for våre barn.

Ved en annen anledning ba jeg ham om hjelp ift. et ekstremt hårtap (jeg hadde nylig fått en autoimmun diagnose og jeg mistet svære tjafser med hår hver gang jeg børstet meg). Han rufset meg i håret og klemte fingrene sammen i håret mitt og dro. Så sa han at hvis han dro ut mer enn 8 hårstrå, så var det en sykelig årsak til hårtapet, under 8 hårstrå betød angivelig at alt var som normalt og ingen grunn til bekymring. Han dro ut 4 hårstrå og konkluderte med at jeg var frisk! At jeg kom rett fra dusjen og hadde vasket og børstet håret rett før legetimen var han ikke lydhør for.

Jeg måtte krangle meg til en blodprøve som ville vise om kroppen min klarte å nyttiggjøre seg medisinen jeg tok for den autoimmune sykdommen min (reversT3). Han erkjente at han ikke kjente til denne blodprøven, men han kunne gå med på det hvis lab'n bekreftet at det fantes en slik prøve! Erfarne leger som har kunnskap om denne autoimmune sykdommen kjenner meget godt til RT3 prøven.

Jeg måtte også krangle meg til en annen medisin for sykdommen min da blodprøven bekreftet nettopp det jeg mistenkte, at kroppen min ikke klarte å nyttiggjøre seg det preparatet jeg gikk på.

Alt i alt veeeldig slitsomt å ha en så nedlatende og kunnskapsløs lege med så manglende respekt for pasientenes helse.

Jeg byttet til en helt fantastisk lege til slutt og som jeg har fortsatt.