Vondeste gastroskopi noen gang

Ble sendt hit for gastroskopi etter at Ahus ikke hadde tid. Det ble brukt nærmere 40 minutter på å forsøke å komme ned hals med skopet. Stanget og stanget, og nevnt en rekke mulige årsaker - men påstått å være vanskeligste gastroskopi i en lang karriere. Ble i etterkant gitt forklaring om at det kunne være en brokk som var skyld, og at jeg i så fall kanskje måtte operere. Ahus og fastlege ble sendt påstand om normale forhold. Kommunikasjon utenom det forventede, og med tanke på at jeg har fått gastroskopier gjort andre steder på under 10 minutter med røret i halsen, begriper jeg ikke hva som skjedde her.

Gastroskopi hverken er eller skal være så vondt og vanskelig som det er hos denne legen. Med ulik forklaring gitt meg og henviser/sykehus fortoner hele timen seg mest som et døgn med kroppen i beredskap - for ingenting. Kan man stole på "funnene" når de blir beskrevet så ulikt for pasient og henviser? Har siden foretatt privat gastro med normale funn, overstått på de ordinære få minuttene.

Fikk heller ikke det beste inntrykket av små og mørke lokaler, eller den irriterte omgangen med sykepleier som forsøkte å hjelpe.