Tilsvar til vurdering

Å ha evnen til å lytte og å imøtekomme pasientens behov er for meg viktig hos en fastlege.

Han lyttet ikke til mine behov, men nærmest presset meg til å begynne med å ta antidepressive, enda jeg sa klart ifra om hvor dårlig erfaring jeg har ved bruk av det. Det fikk jeg null forståelse for. Jeg er heller ikke deprimert, så hvorfor skulle han presse meg til å ta antidepressive ?

Han burde lære seg å lytte til pasientens ønske og sette seg bedre inn i hva personen ber om og virkelig trenger for å få det bedre i hverdagen. Er ikke det en leges jobb?

Følte meg oversett og ikke forstått, kikket surt inn i skjermen da jeg kom med de små behovene jeg har for å kunne ha det greit i hverdagen.

Jeg måtte også vente en hel time før jeg kom inn til legetimen. Det har jeg aldri gjort på noen andre legekontor før. Sånt er ikke greit.

Han er sikkert flink med andre pasienter, men dessverre ikke med meg.

Å ha evnen til å lytte og å imøtekomme pasientens behov er for meg viktig hos en fastlege. Det opplevde jeg ikke på dette legekontoret.