Opp og ned

Jeg har gått til Pia i mange år nå, da hun "arvet" meg fra min forrige fastlege. Til tider, og på endel områder har Pia vært en dyktig og kunnskapsrik lege, som også har tatt seg tid til meg i vanskelige situasjoner. Jeg vil som flere andre her kommentere at hun i takt med økt pasientmengde har mistet mange av kvalitetene sine. Men til tross for dette, er hun veldig flink til å skrive ut henvisninger, og da hun vet at jeg sjelden vil ha sykemeldinger eller tabletter, kommer hun med alternative råd til meg, noe som passer meg bra, de få gangene jeg virkelig trenger en sykemelding eller tabletter får jeg det dermed også. Hun husker meg alltid, og i en spesielt vanskelig situasjon jeg har vært i, har hun delt sine egne private erfaringer, noe jeg setter stor pris på. Men skulle ønske hun var bedre på oppfølging av saker, og fikk litt mindre pasienter igjen, da jeg begynnere kjenne samlebånd effekten, som har vært nevnt tidligere her. Alt i alt er jeg tåpelig fornøyd med henne som lege, og har derfor valgt å beholde henne selv etter at jeg flyttet fra Oslo, da mine tidligere fastleger har vært ekstremt mye dårligere.