Tilsvar til vurdering
Lite tilgjengelig.
Dersom du ønsker kontakt med Døskeland, anbefaler jeg å sende en flaskepost eller eventuelt en brevdue. Å forsøke å nå henne via Helsenorge viser seg å være nærmest umulig. Datasystemet spiller henne stadig et puss: Meldingene mine mottar hun tilsynelatende ikke, eller de havner bakerst i køen, selv om jeg har purret gjentatte ganger. Andre ganger svarer hun ikke innen rimelig tid, uten å informere om hvorfor.
Jeg rakk så vidt å hilse på henne før pandemien, og i årene etterpå har hun kun jobbet fra hjemmekontor. Hun har hjulpet meg med enkelte mindre saker, men dette er oppgaver jeg antar enhver fastlege kunne ha håndtert. Etter min oppfatning har tilgjengeligheten hennes vært veldig begrenset de siste årene. Det er ikke uvanlig at jeg må vente én til to måneder på svar på en e-konsultasjon, og det er ikke holdbart, synes jeg. På grunn av den begrensede kontakten kan jeg ikke fullt ut vurdere hennes faglige dyktighet, men tilgjengeligheten og effektiviteten har ikke innfridd forventningene mine.