Tilsvar til vurdering

Lite forståelse, uhøflig, lite respektfull og empati

Har en veldig dårlig opplevelse.

Jeg ønsker å gi en tilbakemelding angående oppfølgingen og kommunikasjonen rundt min mor.

Vi opplever dessverre at min mor ikke blir hørt, og at hun ikke får den hjelpen hun trenger i forbindelse med sin diagnose. Kommunikasjonen har vært preget av misforståelser, lite tydelige svar og en tone vi opplever som lite respektfull, veldig lite forståelse og empati.

Dette har ført til unødvendig frustrasjon og utrygghet i en allerede sårbar situasjon. Vi savner mer forståelse, bedre oppfølging og en mer profesjonell og imøtekommende kommunikasjon.

Vi har dessverre opplevd flere situasjoner som har vært både frustrerende og belastende. Det gjelder blant annet at det er blitt satt opp timer uten at min mor har fått tydelig beskjed om dette(har ikke fått brev eller sms), og at informasjon kun er sendt via Helsenorge, som det er kjent at hun ikke har tilgang til, fastlegen har informert om dette. I tillegg har det blitt sendt fakturaer for timer hun ikke har vært klar over, CrediCare har slettet 5faktorer og hus legekontor har slettet en og enda faktorer som ikke er slettet. Når jeg tar dette opp med han, fastlegen salve ble irritert og sur på meg og så han har ikke med dette å gjøre.

Vi opplever at dette skaper unødvendig stress i en allerede vanskelig situasjon, og vi mener det er rimelig å forvente at pasienter får klar og tilgjengelig informasjon om avtaler – spesielt når man vet at digitale løsninger ikke er et.