Tilsvar til vurdering

Verdens beste lege

Jeg har ønsket å ha Silje som fastlege i lang tid, men på grunn av lang venteliste var det ikke mulig tidligere. Da jeg fikk vite at hun skulle tilbake, byttet jeg fastlege med en gang uten å nøle.
Gjennom årene har jeg møtt mange leger, men ingen har fått meg til å føle meg så sett, hørt og tatt på alvor som Silje. Før gikk jeg ofte gråtende hjem fra legetimer, med følelsen av at ingen virkelig forsto hvor vanskelig situasjonen min var. Etter at jeg fikk Silje som lege, har dette endret seg.
Hun møter pasientene sine med varme, respekt og ekte omsorg. Hun lytter, tar seg tid og behandler mennesker som mennesker – ikke bare som diagnoser og journalnotater. Det merkes at hun genuint bryr seg om pasientene sine og ønsker å hjelpe.
For første gang på veldig lenge føler jeg håp. Når man lever med store helseutfordringer, betyr det mer enn ord kan beskrive å ha en lege som står ved siden av deg og kjemper sammen med deg.
Silje er uten tvil den beste legen jeg noen gang har hatt, og jeg er utrolig takknemlig for å ha henne som fastlege. Jeg kan ikke anbefale henne nok.
Mvh E & R