Tilsvar til vurdering

Varierende kvalitet og alltid forsinket.

Det er veldig varierende kvalitet på tjenesten Dr. Netland gir. Noen ganger bruker han meget god tid og setter seg inn i problemene. Mens andre ganger er det 2 minutt og en har ikke fått lagt frem saken godt. En føler at en forstyrrer han. (Jeg er ikke en av de som går til legen med forkjølelse osv.) Konsultasjonen blir så og si avbrutt hver gang da han har mange telefoner som kommer inn på legekontoret. Det virker som om det dreier seg om prioritering av bedriftshelsetjeneste som han og driver.

Når det gjelder Dr. Netland er det alltid minst 30 - 60 minutt forsikelse i forhold til avtalt tid. Jeg har ikke opplevd noen gang at han har vært mindre enn 15 minutt forsinket, men det vanlige er 30 . 60 minutt. Det er noe "alle" sier negativt om Dr. Netland.

Det virker også som han er veldig opptatt av en alltid skal ha en time hos han, til tross for at det dreier seg om faste medisiner som skrives ut jevnlig. En snakker da om "vanlige" medisiner som en hører at andre Leger lager resept på uten time. En må inn til han 1 -2 minutt for at han skal skrive resepten, med påfølgende full betaling.

Det er også frustrerende at han bruker mye turnusleger, spesielt med tanke på at han er fastlege. I tillegg har han bedriftslegetjeneste og er Lege for damelandslaget i fotball. Og det gjør at mange ganger er han ikke tilgjengelig. Det er frustrenende og måtte legge frem sykdomshistorien for en ny turnuslege som ser ut til å bli byttet ut hver 6 mnd.

Legesekretærene og sykepleier som jobber der er MEGET hyggelige og positive. De er alltid blide både i telefon og i luken.

Mitt inntrykk er at han har for mange pasienter på fastlegelisten, i tillegg til bedrifthelsetjeneste og landslagslege for damefotballen. Dette svekker tidsbruk og gir varierende kvalitet på tjenesten han yter.