Vanskelig å stole på

Bra:
Mann, bor nært, får de smertestillende jeg trenger uten å bruke hele timen på å mase. Derved går ikke timen bare med til dette, som jeg er vant med fra tidligere lege. Tror han er god på plager med knær og skuldre og sette kortison.
Kan bli bedre:
Han må ikke være så æresyk, eller bli så engstelig når han ikke klarer å finne svar. Dette skjer nokså ofte. For hans eget beste bør han da sluke stoltheten og be de andre på legesenteret om hjelp, eller ringe en spesialist hvis nødvendig. Han må ikke risikere andres helse for å redde eget ansikt.
Konstruktiv kritikk:
Vær mer ydmyk. Ikke bli engstelig når du ikke vet, men begynn å øve på å spørre andre om hjelp slik at jeg som pasient kan føle meg trygg. Det er ikke en fastlege som er ledig i Drammen, som jeg ønsker meg, så dette må vi få til å fungere.
Samlet vurdering: Det finnes mange gode fastleger, men de har fulle lister og gir lite med tid. Jeg tror doktor Gothesen kan bli bra med litt mer erfaring og ydmykhet. Jeg bruker private i tillegg for second vurdering når det gjelder denne legen, om det er viktig, mens for vanlige problemer føler jeg meg trygg. Jeg tror han er litt under eller midt på treet kunnskapsmessig. Fastleger må holde styr på mye. Det er måten han skjuler kunnskapssvikt på som trekker ned.