Krenkende og uprofesjonell

Jeg har kun hatt Geir Stene som fastlege et drøyt år, og har opplevd at han ikke har nok kunnskap om inngrep jeg har hatt på sykehus tidligere. Han har vært helt avhengig av min informasjon om inngrepene, og jeg har selv måttet forklare hvilke prøver mv. som må tas for å ivareta min helse. Da jeg nå etter nytt inngrep trengte å forlenge sykemeldingen min, opplevde jeg at damene på forværelset baksnakket meg mens de trodde jeg stod på mute, og at det ble trukket i tvil om jeg hadde behov for ny sykemelding. Da jeg ble provosert og avsluttet samtalen med forværelset, ringte legen opp igjen. Fint, tenkte jeg. Dette tar han alvorlig. Men nei, dessverre var formålet med samtalen hans å ringe og si at jeg neppe kunne være så syk som jeg hevdet, og at hans legesekretærer aldri i verden kunne ha gjort noe så dumt. Jeg er ufattelig skuffet, og det tok 3 minutter fra den samtalen til jeg byttet fastlege og bestilte time hos privat legevakt for å få den samme hjelpen. Trist opplevelse, for jeg vet at mange andre er godt fornøyd med legesenteret og Stenes kontorfelle, Olav Heie.