IKKE lege for meg..

Cathrine Fossen fungerte ikke for meg. Jeg gikk til henne under mitt første svangerskap. Jeg følte ikke jeg ble hørt. Jeg ble ikke henvist eller opplyst om at en kan gå til jordmor. Svaret hun kunne gi meg, dersom jeg sa jeg hadde plager, var: "det er helt normalt" og ferdig med det.
Hun var veldig avvisende når jeg spurte om noe. Jeg spurte hva de forskjellige prøvene betydde, men fikk ikke svar som var til å bli klok av. Jeg sluttet å spørre legen, og lette etter svar på internett heller.
Jeg visste ingenting om hva jeg kunne forvente meg når det gjaldt svangerskap, fødsel eller tiden etter. Jeg bestilte selv time hos jordmor som ga meg gode råd mot plagene mine og ga informasjon om hva jeg hadde i vente fremover...
I forbindelse med at jeg skulle reise til utlandet med fly (sv.uke 29/30) ba jeg om å få en attest på at svangerskapet har gått som normalt og termindato, men legen forstod ikke hva jeg skulle med det. Jeg forklarte henne at det er et krav fra flyselskapet å ha med slik dokumentasjon når en har passert svangerskapsuke 27, men det hadde hun aldri hørt om og nærmest lo av meg... Jeg fikk attesten til slutt.
Dårlig erfaring.