Ikke helt slik jeg håpet

Hadde time hos denne legen for litt over ett år siden. Var da veldig nedtrykt, siden jeg var deprimert. Var lenge til min neste time hos psykolog, og følte behov for noen å snakke med. Fikk en akuttime hos han.

Timen startet relativt greit, følte at han var imøtekommende og positiv. Fortalte om mine problemer, og fikk inntrykket av at han forsto hva jeg snakket om.

Utover i timen gikk det uheldigvis ikke så bra. Snakket og snakket om hvordan min situasjon var. Han skjønte etter en stund tydeligvis ingenting om hva som plaget meg.

Han var mer opptatt av å lage sin egen versjon av meg, fortelle om andre som hadde det verre og at det var "vanlig" å føle seg deprimert i blant. Dette hjalp ikke meg mye. Fokuset burde være hvordan min situasjon kunne bedres.

Ble utrolig frustrert over at han ikke ville skjønne noenting, og den holdningen han hadde til meg. Endte med at jeg fikk et lite frustrasjonsutbrudd. Da ble jeg kastet ut med beskjed om å skjerpe meg. I tillegg glodde han surt på meg fra øyeblikket jeg følte at han datt ut, til han kastet meg ut. Han gadd heller ikke å lese journalen min.

Følte at han opptrådte veldig arrogant, bedrevitende, lite empatisk og med total mangel på selvinnsikt. Respekterer selvsagt han, men som lege bør du jo prøve litt hardere for å hjelpe, ikke gjøre så pasienten går ut med inntrykket av å ikke ha fått noenting ut av timen. Byttet lege etter dette.