Maktmissbruk

Jeg skulle fornye sertifikatet mitt for en tid tilbake så jeg fortsatt kunne kjøre bil inntil 7500 kg, noe man må gjøre hvert femte år i følge nye regler.
Så da trengte jeg en legeerklæring. Jeg bestilte time hos Line Frost tidlig på morgenen for å komme tidlig inn, hadde noe viktig på jobben jeg måtte til.

Hadde min datter på 3 år med meg som jeg skulle levere i barnehage etterpå.

Det var ingen på venteværelset så tidlig på morgenen, og jeg ventet og ventet. Etter 3 kvarter ble jeg litt utålmodig og gikk i resepsjonen og spurte om legen hadde svimt av. Jeg virket nok litt irritert men sa det på en rolig måte. Damen i resepsjonen ble skikkelig sinna og lurte på hvordan jeg kunne være så frekk. Jeg ble helt paff og sa at det var ikke så alvorlig ment.

Da jeg til slutt ble ropt inn til Line så sa jeg til henne at jeg fikk litt høy puls pga at jeg har det travelt og måtte vente så lenge.
De hadde da ringt inn fra resepsjonen og fortalt henne hva jeg hadde sagt.
Det første Line spør meg var om jeg var like hissig ute i trafikken også.
Så brukte hun 3 kvarter på å stille meg spørsmål for å få det til at jeg ikke var egnet til å ha førerkort og var en fare i trafikken.
Jeg sa at jeg ikke er noe spesielt hissig ute i trafikken, kan jo bli litt irritert av og til som de fleste blir. Jeg spurte henne om hun aldri ble hissig i trafikken. Jo det hendte seg hvis det var kø sa hun. Jasså tenkte jeg, så at jeg ble litt irritert over å måtte vente så lenge på venteværelset tilsvarer at jeg ikke burde ha lappen, men at hun blir irritert i kø i trafikken er helt ok....
Men jeg var for paff til å komme på å si det til henne.

Jeg er for øvrig frisk og det er ingenting som tilsier at jeg ikke skal kunne kjøre bil. Har kjørt bil i 25 år og aldri hatt problemer, og her sitter det plutselig ei dame som skulle sørge for å ta fra meg lappen. Jeg var ikke der for å fornye B klassen engang. Å miste lappen ville være katastrofalt i forhold til både jobb og famileieliv.
Satt med en sterk følelse av maktmisbruk og overformynderi av ei som ville bevise at hun har makt over livet mitt.

Når jeg endelig fikk legeerklæringen så gjorde jeg den tabben at jeg ikke kikket på den før jeg leverte den til biltilsynet. På biltilsynet oppdaget jeg at Line Frost hadde skrevet i erklæringen at jeg ikke skulle ha sertifikat i lenger enn i 10 år for så å bli evaluert igjen. Heldigvis så tok de ikke hensyn til det, jeg var jo ikke der for å fornye kl B, så jeg fikk nytt førerkort til jeg var 100. Jeg er for øvrig 44 nå.

Jeg har brukt Line Frost som fastlege i noen år og før denne hendelsen så var hun helt ok. Men etter hun kom fra mammapermisjon så var hun en helt annen lege enn jeg hadde møtt tidligere, en lege med markeringsbehov.