Behagelig og informerende tannlege

Jeg var innom en tur for akutt tannbehandling, da den vanlige tannlegen min har stengt pga oppussing og jeg hadde en ødelagt tann med tannpine(tannverk?).
Jeg valgt å gå til Nobel Tannklinikk fordi de er relativt billige på rotfylling, og jeg mistenkte at jeg har behov for dette.

- Jeg merket fort at Astrid er en varm, hyggelig og omtenksom person, som er komfortabel å bli behandlet av.
- Hun kritiserer deg ikke for å ha skader på tennene, men roser deg for at du gikk til tannlege før skadene ble enda større.
For folk som har medfødte tannsykdommer og får mye lettere hull i tenna enn folk flest, så er det veldig fint å slippe den vanlige kritikken og forhåndsbedømmingen!
- Raskt merket jeg også at hun er over snittet flink til å informere om hva hun tenker bør gjøres. Hun er en slik tannlege som lar deg vite og forstå hva som foregår, hvorfor den og den behandlingen brukes, effekter av dette, osv.
- Hun ønsker ikke å gi pasienten større utgifter enn nødvendig: Hun funderte på om jeg trengte rotfylling, men anbefalte å gjøre en vanlig fylling i håp om at tannen kan holdes i live.
Hun begynte så å borre for vanlig fylling, men fant ut at nervene i tanna var så utsatt at en vanlig fylling ville gitt smerter. Dermed sa hun at hun ønsket å gi meg en "akuttbehandling" og forberede tannen på rotfylling hos den vanlige tannlegen min.
Jeg tviler ikke selv på at nerven var utsatt, og jeg var forberedt på rotfylling, så jeg er fornøyd med at hun forsøkte først å unngå rotfylling.
- På slutten av akuttbehandlingen begynte jeg å føle meg dårlig, antagelig en fysisk reaksjon på at hun fjernet nervene i tannen. Jeg sa ifra at jeg følte jeg holdt på å besvime, og da kalte hun inn en sykepleier til assistanse for å kjøle meg ned med vått papir på pannen og åpne vindu. Hun var veldig forståelsesfull for dette.
- I motsetning til diverse andre tannleger så viste hun også forståelse for at noen mennesker har sykdommer som gir problemer med tennene, og at noen mennesker har krav på refusjon pga slike sykdommer.
- Underveis følte jeg meg såpass fornøyd med henne som tannlege, at jeg nå vurderer å bytte tannlege.

Grunnwn til at jeg ikke gir 5 i alle karakterer, er at jeg synes jeg har for lite erfaring med henne til å vite hvor fornøyd jeg ville vært over lengre tid.