Tilsvar til vurdering

God lege, dårlig legekontor

Bjørn Eidså er en veldig god og behagelig lege. Han virker dedikert og tar seg tid til pasientene. Enkel og god å kommunisere med også.

Men: legekontoret er dysfunksjonelt og minner fort om Forsvaret på 1990-tallet (for de av oss som har hatt gleden av å oppleve det).

Her er mine innvendinger mot dette legekontoret:

-selvbetjent betalingsterminal fra Melin "rip off" Medical. Hovedmålet med terminalen virker å være å pålegge pasienter gebyrer uten at de får det med seg.
-ikke mulig å kontakte legekontoret per epost.
-uendelig telefonkø, spesielt om morgenen. Ring, ring, ring, og så til slutt få opptattsignal... hvis man insisterer på at alle må ringe, så må man iallfall ha et godt system for å ta unna telefoner. En "legg igjen ditt nummer, og vi ringer deg tilbake - du beholder din plass i køen" hadde vært fornuftig.
-glemt resept: sto i 20 minutter i kø på apotek for å hente noen medisiner. Da jeg kom frem til kassen kunne de opplyse at det ikke lå noen resept der. Ikke gøy å stå i legekontorets telefonkø etter bomtur på apoteket, for å si det slik...

Så: god lege, men legekontoret holder ikke mål.