Dette er lavmål

Jeg byttet til fastlege Maria Petrov i våres fordi jeg flyttet til bydelen. Jeg bar om en time, fordi jeg har en kul i ett håndledd som plager meg ved trening. Ingen stor sak. Ved konsultasjon, møtte jeg en vikar som var vanskelig å forstå. Han undersøkte og henviste meg til CT/MR og utvidede blodprøver. Det siste for å eliminere evt reumatisme. Han ble forklart at jeg hadde hatt ett stygt brudd i armen som barn. Etter noen uker var CT/MR og blodprøver tatt og jeg antar at legen fikk resultatene raskt.
Jeg fikk en telefon fra sekretæren om at mine leververdier var alvorlig høye, og jeg ble naturlig nok bekymret. Drikker jeg for mye, kreft eller hva er dette, dro gjennom hodet.
Når jeg etter 4 mnd får ny time kl 8.00 som første pasient den dagen, blir jeg ropt inn kl 8.20.
Det syntes jeg er ganske sent.
Så begynte vikaren å snakke om mine leververdier og at de ikke inikerte annet enn mulig nyrestein. Det ville han undersøke fysisk på benken...
Når jeg sa at jeg hadde kontaktet lege fordi jeg hadde vondt i ett håndledd, ble han uforstående, og undersøkte kulen. Han begynte da å snakke inn i diktafonen om en røngtenundersøkelse og blodprøver av pas. Med legespråk.
Da ba jeg om en timeout og fortalte at i mitt yrke, som bare handler om penger og matrielle verdier, er det viktig å holde en rød tråd. Jeg sa også at jeg blir bekymret når en lege ikke kan klare dette med sine pasienter.
Han var 20 min forsinket til sin første paient.
Han hadde henvist meg til CT/MR, utvidet blodprøve, men ikke lest resultatene som sto i journalen.
Og jobbet videre med blodprøvene som viste seg å være normale.
OG levd noen uker i uvisshet etter at sekretæren fortalte meg at mine leververdier vr unormalt høye.

Jeg bytter lege, og har ingen tro på at dette inlegge får noen konsekvens.
Jeg vil bare advare andre om å bruke denne legen...som ikke brukes.