Svært lite hyggelig

Var hos denne legen en gang, og har aldri følt meg så liten som da jeg gkk ut av legekontoret. Dette møtet er det mest ubehagelige jeg har opplevd i helsevesenet. Hun hørte ikke etter hva jeg sa, og respponsen ble deretter. Alle kan ha en dårlig dag på jobben, men i som lege må man være obs på at pasienten kan være i en sårbar situasjon. Det er ille når man kjenner seg dårligere når man går enn når man kom- på grunn av måten man blir møtt på.

Kontorpersonalet/legesekretærene er av høst variabel kvalitet. Det er minst en som er svært imøtekommende og hyggelig, men et par som nok burde egnet seg til helt annet arbeide. Jeg opplevde f.eks å sitte i blodprøvekø i over en time med kølapp, mens den ene etter den andre ble vinket inn (uten nummer). Jeg tenkte at det kanskje var en grunn til at de var prioriterte, men da jeg til slutt spurte om det snart var min tur la hun glatt skylden på pasienten. "da er det mange som har sneket" sa damen, uten et smil og uten å ta ansvar for at hun selv hadde vinket dem inn..!