Lege som oppleves som nedlatende

Jeg kjenner meg i igjen mye av den negative og til dels den positive kritikken som andre har gitt tilbakemelding på denne nettsiden.

Selve legekontoret er slitt og parkeringsmulighetene er begrenset. Jeg finner det upraktisk at de ikke har mulighet for bestilling på nett eller at betaling ikke kan gjøres på automat slik andre legekontor har.

Erik Bugge Aase opplevde jeg som noe nedlatende, arrogant og i tillegg dårlig til å komme tidsnok på jobb. Under selve timene følte jeg at jeg fikk lite kontakt og at det var vanskelig å komme med informasjon. Det var en dårlig dialog. Det som var dråpen for meg var at han ikke møtte opp tidsnok til timer. Jeg hadde flere opplevelser med tidlige timer kl 0815 hvor ingen møtte opp på kontoret før 0830. Aase gav aldri uttrykk for noen beklagelse de gangene han var sen, andre ganger var han så sen at jeg måtte forlate legekontoret uten å møte lege. I min journal stod det da 'ikke møtt' og jeg fikk også faktura i posten og ble nødt til å betale for en time han strengt tatt ikke møtte opp på. Det synes jeg er frekt gjort.

Rent faglig er han dyktig, men jeg føler at det i mitt tilfelle gikk i ring uten at vi kom videre med mitt problem. Det virket for meg som han ikke husket alle våre tidligere møter og tok lærdom av de funnene vi hadde. Jeg følte også at han ikke trodde på mine påstander om at jeg spiste sunt og trente regelmessig, det var frustrerende å høre at jeg måtte endre kosthold og trene gang på når jeg allerede gjør det.

Han var også veldig hissig ved et par anledninger og jeg følte det var vanskelig å skyte inn med en forklaring for å roe han ned. Det gjaldt blant annet en forespørsel om jeg kunne ta blodprøver på deres legekontor av praktiske grunner, men at resultatene ble sendt til en lege på Stavanger sykehus. Det ble veldig komplisert og jeg fikk det jeg opplevde som en unødvendig lang og litt nedlatende utredning. Etterhvert roet han seg da jeg forklarte at jeg hadde navn på legen på sykehuset som skulle motta resultatene og at han ikke trengte å være involvert i vurdering av resultater.