Meget faglig dyktig lege, men med betydelig forbedringspotensial på sosial relasjon.

Jeg opplever Roger Veiby som en faglig dyktig lege, han tar deg på alvor, sender deg videre til spesialister når det trengs, og følger deg godt opp medisinsk - og denne faglige dyktigheten har vært det aller viktigste for meg ved den fastlegen jeg har valgt. Men, når det er sagt, så er det dette med å se "hele" mennesket da: Jeg synes at det skorter på den sosiale relasjonen i forhold til meg som pasient slik at relasjonen ofte blir temmelig upersonlig. Å møte meg i større grad med blikket, vise litt mer innlevelse når jeg prøver å formidle det jeg har på hjertet, og en liten dash "small talk" kunne ha vært på sin plass, og gjort legebesøket mer dialogisk og komfortabelt. Det er tydelig å se på kroppsspråket hans når han blir utålmodig og mener konsultasjonen er over. "Overall" har jeg vært godt fornøyd i de årene jeg har hatt denne fastlegen, men ved siste legebesøk kjente jeg at dette ikke fungerer bra nok for meg lenger.Nå når jeg skifter fastlege, ønsker meg en lege som jeg kan konversere bedre med, og som jeg kan ha et litt mer personlig forhold til. Jeg har imidlertid ikke problemer med å anbefale dr Veiby til andre.