Aldri møtt en lege som var så lite opptatt av pasienten

Her er det penger som står i fokus, ikke pasienten. Pasienter behandles i en frekk, overlegen tone og legen er ikke interessert i å svare på spørsmål eller føre en ordentlig samtale med pasienten. Jeg har aldri opplevd noe lignende og kjenner til ingen andre leger som på denne måten viser at dem kun ser pasienten som en inntektskilde og ikke noen som har behov for hjelp.

Kom til behandling etter henvisning fra fastlegen og laaaang ventetid til å få time. Ventetid på kontoret også.

Når jeg tok opp de forskjellige forholdene som er grunnen hvorfor jeg kom fikk jeg frekk beskjed at jeg burde ha satt opp særskilt time for hver og en (slik at legen kunne fakturere for flere konsultasjoner) - aldri opplevd noe lignende. Legen viste fullstendig mangel på interesse i å høre på pasienten eller hvorfor en kom. Det dreide seg om korte spørsmål og avklaringer som uten problemer kunne foretas innenfor konsultasjonens tidsramme.

Var inne til behandling 2-3 ganger og opplevelsen var like ubehagelig hver gang. Det er vanskelig å fatte tillitt når legen oppfører seg slikt.

Til tross for dette skulle jeg bestille time en gang til. Personalet i resepsjonen var svært motvillig når jeg ringte - jeg fikk ikke bestille, med mindre jeg leverte henvisning først. Tar nå konsekvensene av denne manglende interessen og velger en annen lege.