Veldig varierende

Har gått en del år til denne legen nå, og som regel gruer jeg meg litt for opplever henne som veldig varierende. Noen ganger virker hun veldig interessert, hyggelig, i godt humør og man føler man snakker med en person. Andre ganger er hun sur, kort og det virker som du nærmest blir kastet ut igjen før du kommer inn døren. Tenker at dette kan ha med hennes personlighet å gjøre evt delvis stress eller lei, så har noe forståelse for henne. Har ved flere anledninger opplevd å måtte komme til legekontoret unødvending mange ganger fordi jeg ikke har fått hjelpen jeg trenger fra begynnelsen av, bla til ammeproblemer og har fått bekreftet utdatert kunnskap fra spesialister, noe som i noen tilfeller gjør meg utrygg på om jeg har fått riktig informasjon eller behandling. Føler jeg nærmest må komme med en selvdiagnostisering for å få hjelp, og overtale legen til å høre på meg, så viser det seg at jeg hadde rett til slutt likevel. Det jeg liker ved henne er at hun kan være restrikitv til bruk av medisiner og kan foreslå alternative metoder og hun kan på noen områder se ting helhetlig, andre ganger virker det overhode ikke slik. Synes hun de siste årene har blitt en del hyggeligere, samtidig føler jeg meg til bry når jeg kommer med et ekstra spørsmål eller ønsker mer forklaringer. Hun er også restriktiv med sykemeldinger, men ordner det om det er nødvendig. Så, her kan man både få god hjelp, ikke så god hjelp, føle seg velkommen, og noen ganger ikke. Alt dette fører til at jeg tenker på å bytte lege.
Helsesekretærene er det ingenting å si på, de er veldig hyggelig og flinke alle sammen :)