Dr.Jekyll and Mr.Hyde

Jeg var meget fornøyd med Dr.Willumsen helt frem til den dagen jeg klaget på en faktura jeg hadde fått på en time jeg ikke hadde dukket opp på. De hadde sendt varsel på min fasttelefonummer, og derfor hadde jeg ikke mottatt innkallelse til timen. I mitt forsøk på å forklare dette til sekretæren, fikk jeg beskjed om å ta dette direkte med Dr.Willumsen. Dette var ok for meg. Før jeg kom inn til undersøkelsen, hadde de lunsj, og moren til en av de ansatte kom med kake og gikk inn i lunsjrommet. Da jeg ble kalt inn til sekretæren for registrering, får jeg plutselig høre at hun hadde tatt opp betalingen med Dr.Willumsen (i lunsjen!) - og at jeg måtte betale uansett. Ergo, fratatt meg muligheten til å ta dette direkte, samtidig som at dette må ha vært pratet om på lunsjrommet med privatpersoner tilstede. Da Dr. Willumsen kom inn ble jeg bedt om å kle av meg, og jeg ba da om at sekretæren skulle gå ut. I følge Willumsen var sekretæren alltid tilstede på slike undersøkelser. Jeg hadde da vært pasient i noen år, og tidligere hadde det alltid vært kun Dr. Willumsen - og undersøkelsen ble gjort i et godt skjermet rom. Jeg forklarte mitt ubehag over følelesen av å bli urettferdig behandlet over en feil de selv hadde gjort - og at jeg av den grunn ikke hadde lyst til å ha sekretæren i rommet. Da tente Dr.Willumsen på alle plugger og høylytt erklærte "Dette har jeg hverken tid eller lyst til å bruke min kompetanse på - du får sette deg opp til en ny time!" hvorpå hun gikk ut av rommet og smalt døren igjen etter seg. Jeg er utrolig glad for at jeg er en voksen dame, og turte og la være å kle av meg uten å ha sagt i fra. Jeg ville i tilfelle ha følt dette som et mye større overgrep enn det det ble. Jeg følte meg uansett utrolig liten, og gråt da jeg skulle gjøre opp for journalen i resepsjonen. Jeg sluttet selvfølgelig på dagen etter denne behandlingen hos en Gynekolog jeg alltid tidligere var svært meget fornøyd med.