OK, men mangelfull hva angår CFS (Fatigue)

Bra lege på mange måter, Førsteinntrykket var svært godt. Dyktig på prøvetaking og medikamentell behandling. Systematisk og effektiv. Tar seg tid til pasientene. - På den annen side, dårlig til å lytte, lite villig til å legge vekt på klientens egne erfaringer, problematiserende i forhold til medisinering han ikke har kjennskap til.

Jeg er 64 år gammel og har et sammensatt behandlingsbilde, men CFS (Chronical Fatigue Syndrome) anser jeg for å være mitt hovedproblem. Det ble jeg brått rammet av etter en nyrebetennelse i 1999, og har kostet meg jobben samt mulighetene for en normal livsførsel.

Denne legen var ikke særlig villig til å lytte til meg, og var ikke villig til å ta med denne diagnosen som en del av diagnosebildet til tross for at jeg har fått tilstanden bekreftet av en spesialist. Denne legen mener at Fatigue bare betyr "trøtt". - Det må vel bety at han ikke kan forholde seg til CFS, og at han mangler kjennskap til lidelsen.

Jeg har derfor sett meg nødt til å bytte lege, og har da valgt meg en lege som scorer høyt på tillit og kommunikasjon. Det jeg ønsker meg av en lege er et konstruktivt samarbeid omkring min helse - og da er tillit og god kommunikasjon helt vesentlig.

Men når det er sagt. Denne legen vil sikkert kunne være en utmerket lege for de fleste. For alle de med lidelser som er mindre kontroversielle enn ME og Fatigue vil han sikkert være en av de bedre leger som finnes. Han var bare ikke den rette legen for meg.