Uempatisk og lite imøtekommende

Legen har nesten aldri tid/interesse til å høre på hva jeg har å si eller hjelpe til med problemer som jeg tar opp, føles som å prate til en vegg som vil ha deg til å reise like fort som du kommer, spesielt hvis man prøver å ta opp psykiske problemer da betaler jeg bare for å bli flau over at jeg sliter psykisk og at jeg er skikkelig patetisk siden jeg må ha ha hjelp fordi jeg sliter med angst, depresjoner og søvnproblemer og at jeg bare bør dra og skamme meg over at jeg ikke takler det. Eneste jeg kan si meg fornøyd med er at jeg fikk en resept på antibiotika når jeg hadde fått klamydia og at han som regel klarte å skrive ut resept på faste ADHD medisiner før det var mer enn 2 uker for seint så lenge jeg ringte og minte han på å skrive ut medisinen før det var mer enn 2 uker for sent og han klarte å skrive ut riktig medisin det siste året. Hatt han fast i over 20 år men nå bytter jeg, syntes jeg burde forvente at fastlegen følger opp pasientene sine og som gidder og høre etter og som i det minste kan henvise til psykolog eller lignende når de har en pasient som sliter med å leve et normal liv pga. psykiske problemer.