Tilsvar til vurdering

Har ikke møtt ham enda, fordi jeg ikke kom meg gjennom telefonkø

Først kommer det musikk som antakelig skal trøste den som venter desparat på å få time. Så ringer det. Og ringer. I ti minutter. Så blir du kastet ut av telefonkøen, etter at en stemme sier at du skal ringe igjen senere.

Virker ikke veldig effektiv og profesjonel, dette systemet. Den som har tid for å ringe igjen og igjen for å lytte på en melodi i ti minutter i et tidsrom hvor de fleste jobber må ha masse tid. Legen ble jo anbefalt på det varmeste, men jeg vurderer å vente med å forsøke å få time til jeg har det så dårlig at jeg ikke kan jobbe uansett, slik at jeg har nok tid for timebestillingsprosessen. Eller å bytte fastlege igjen, som hadde vært synd.

E-post er ikke en særlig ny teknologi, hvorfor har ikke sekretæren det? Ønsker hun at pasientene skal skrive på legelisten med en gang i stedet for å kontakte henne personlig?