Skuffende opplevelse...

Bestilte time her for ei stund tilbake bare for å prøve ny tannlege, og siden jeg hadde hørt noe bra om de. Det endte med en noe skuffende opplevelse. Trudde hun jeg fikk var vikar for Kjærstad siden han var på ferie, så jeg oppdaget først etterhvert at hun var tannpleier. Når man bestiller tannlegetime bør man få tannlegetime og ikke tannpleiertime! I så fall bør det informeres om det, selv om den praksis har blitt mer og mer vanlig. Ser ikke grunn til å få tannpleiertime først når tannlegen i ettertid, forhåpentligvis i mitt tilfelle, uansett ville ha gjort en annen vurdering. Hun mente blant annet at jeg måtte kanskje ha 2 kroner, i alle fall 1 krone, og dette ville koste med det som ellers måtte gjøres 16-17 tusen kroner. Siden jeg heldigvis ikke gikk der for oppfølging men i stedet var så heldig å få time på universitetstannklinikken endte jeg opp med å betale bare en brøkdel av det Kjærstad skulle ha. Mest fordi verken 2 professorer/veileder og tannlegestudent på siste året ikke nevnte med ett ord om noe behov for krone i det hele tatt. Derfor virker det rimelig unødvendig, meningsløst og delvis bortkasta å ha en tannpleiertime først. Universitetstannklinikken tar riktignok halv pris men hvis det hadde blitt 2 kroner er det uansett mye penger og ikke minst tid(og ubehag?) spart!
Trudde for øvrig det skulle koste 2-300 kr mindre for denne timen, i alle fall ut i fra det som var nevnt på nett. Akkurat det er for så vidt ikke så nøye men når man får tannpleiertime i stedet for bør det i hvert fall ikke koste mer enn oppgitt!
Stiller og spørsmålstegn ved hygienen ved bruk av hansker. Hun hadde ingen assistent til å få hjelp av så det var hun som måtte kikke på bilder og trykke på tastatur og deretter rote rundt i munnen, fram og tilbake x antall ganger, ved bruk de samme hanskene hele tiden. Det virker for meg ikke direkte hygienisk. Hanskene skal beskytte pleier men minst like viktig pasient! Ved en slik praksis og bruk av de tradisjonelle tasturene med fysiske knapper bør det desinfiseres og vaskes mellom hver pasient, noe jeg tviler på blir gjort så ofte som det burde i alle fall. Hvis de ikke har fått det i ettertid burde de bytte de potensielle "bakteriebombene" med touch tastatur(ingen knapper), dette er noe universitetstannklinikken benytter seg av i 2016.
Hun var for øvrig hyggelig, høflig og grei, og jobben ellers hun gjorde har jeg ikke så mye å utsette på men det hjelper jo lite på når kvaliteten på det som er nevnt er så lav. Blir ikke å besøke denne tannlegen mer selv om Kjærstad selv kanskje er flink nok. De har i alle fall forbedringspotensial de bør benytte seg av...