Ikke fornøyd

Var med min datter å traff denne legen for første gang i dag. Min datter har truffet henne en gang tidligere. Ingen av oss er spesielt imponert og følte at vi virkelig var på feil plass. Hun snakker språket godt, men det virket likevel som om hun ikke riktig forsto alt som ble sagt. Hun virket også uinteressert og mest lysten på å få oss unna, slik at hun kunne komme seg på møtet som hun opplyste oss om ganske kjapt etter at vi var kommet inn. Hun hilste heller ikke på meg som mor, men spurte en stund uti samtalen om det var det jeg var.
Dette var ikke en god opplevelse og vi føler oss ikke trygg på at hun bryr seg om og er interessert i oss som pasienter. Vi byttet lege så fort vi kom hjem.
For ettertiden håper jeg hun ikke sier eller viser at hun har dårlig tid til framtidige pasienter og at hun setter seg litt mer inn i pasientens problemstilling før timen.
Da vi kom ut hadde jeg også en ubehagelig opplevelse fra hsekretæren som med sur tone, høylydt irettesatte meg foran alle ventende pasienter om at jeg ikke kunne bestille time til min datter på SMS fra min egen telefon, selv om jeg skrev hennes navn og fødselsnummer. Da jeg fortalte at det aldri hadde vært noe problem tidligere, ble jeg opplyst om at dette var en ny regel fra 1 juli-16. Opplevelsen var både nedverdigende og totalt unødvendig.