Skuffet og misfornøyd

Jeg føler meg ikke trygg hos Tysnes. Det er fast rutine at etter kun ti minutter spretter hun opp og signaliserer at vi er ferdige. Da har hun brukt tiden på å taste på pc og rekvirere blodprøver, mens jeg uten hell har prøvd å få til en dialog.

Hun følger ikke opp mine symptomer og den årlige helsesjekken er flere år på rad på kun ti minutter og fanger ikke opp problemene. Hun har det alltid travelt, informerer dårlig, gir svevende svar og printer ut informasjon fra nettet heller enn å snakke med pasienten. Jeg har opplevd å få rapporter/henvisninger som har vært tynt og mangelfullt hastverksarbeid. Det kan kreve flere besøk og direkte mas for å få en henvisning. Hun har flere ganger hatt hånlige kommentarer om sin meget populære forgjenger.

De ansatte på kontoret er uhøflige, hilser ikke, informerer ikke og flere enn meg har dårlige erfaringer med at de er til dels svært dårlige til å treffe blodårer. Laboratoriet er ofte stengt så man må komme tilbake en annen dag.

Det er vanskelig å komme fram på telefon. Etter å ha ventet en time og ett kvarter på å bli nummer en i køen stengte de sentralbordet uten å svare meg fordi klokka var blitt halv fire.