Hører ikke hjemme i helsevesenet

Når man jobber som lege skal man først og fremst hjelpe pasienten med det pasienten trenger hjelp med, enten det skulle være psykisk eller fysiske lidelser man kommer med til legen. Jeg har ikke opplevd å få noe hjelp av denne legen. Tvert i mot. Legen fremstår som arrogant og jeg opplevde at legen hadde total mangel på empati. Det er heller ikke akseptabelt at legen kaller pasienten hypokonder når pasienten lider av reelle fysiske lidelser gjennom flere tiår. Rent faglig var min opplevelse med denne legen at legen dømmer pasienten pga noe andre leger har skrevet tidligere i pasientjournalen uten å undersøke pasienten selv. Undertegnede kom til lege med en vond bihulebetennelse og ble ikke undersøkt overhode da legen mente pasient var fysisk helt frisk, men at det heller var sykdomsangst som var problemet. Jeg ble bedt om å komme tilbake med en brukket arm så kunne hun selvfølgelig hjelpe meg da. (For da kunne hun jo faktisk SE at man var syk). Jeg kommer ikke til å bruke denne legen igjen.