Etter flere episoder med mindre gode fastleger var det en lettelse å komme til Dr.Aanes

Jeg har vært borti litt forskjellig på fastlegefronten, og ytterpunktene er vel henholdsvis legen du føler at ikke tar problemene dine på alvor, og på den andre siden legen som tar alt du sier for god fisk uten noen videre undersøkelser.

Dr. Aanes klarer på utmerket vis å balansere mellom disse ytterpunktene. Jeg har aldri opplevd følelsen av å ikke bli lyttet til, og jeg har fått både henvisninger, legeerklæringer, resepter og sykemeldinger når jeg har trengt dette. Derfor føles det, utrolig nok, ekstra godt de (få) gangene hun mener at denne typen tiltak er unødvendige, - det beviser at hun tar en konkret vurdering i hver enkelt sak, og jeg føler at jeg blir tatt hånd om, og at hun "bryr seg".

Det eneste som eventuelt kan trekke ned litt, er at det av og til er noe forsinkelse før man kommer inn til time. I motsetning til hos andre leger med samme problematikk, er imidlertid all frustrasjon glemt i det jeg kommer inn på Aanes sitt kontor, for det er ingen tvil om at jeg får den samme tiden og oppmerksomheten som alle pasientene før meg har fått.

Jeg anbefaler denne fastlegen til alle jeg møter. Dessverre har hun ofte fulle lister, men skulle det være en ledig plass, ville jeg ikke nølt med å gå for den!