Dårlig kapasitet og service på legesenteret

Dr. Solgård har jeg aldri møtt da han har vært i permisjon så lenge jeg har vært pasient. Hans vikar har jeg forsåvidt vært fornøyd med.

Det som er problemet her er legesenteret.

For det første er det sjelden mulig å få en time innenfor det tidsrommet det er relevant. Vanlig ventetid er lang og hastetimer samme dag eller dagen etter er nærmest umulig å få. Derfor har jeg vært flere ganger på legevakten enn hos denne fastlegen.

For det andre har de vært lite forståelsesfulle. Ved en anledning ringte jeg for å få hastetime. Det var ikke mulig så jeg sa fra om at jeg kom til å gå på legevakten isteden. Likevel satt de opp en time til meg da de fikk en avbestilling samme dag. Denne avbestilte jeg umiddelbart, men jeg ble likevel fakturert for timen selv om jeg ikke møtte opp. Da jeg tok kontakt for å avklare dette møtte jeg ingen forståelse og til slutt ble jeg nødt til å betale for en time jeg ikke hadde bedt om for å få det ut av verden.

Dette er en lavmål av servicenivå som jeg ikke er vant til fra andre steder, så jeg har byttet fastlege.