VM i legearroganse

Kontordamene på brannstasjonen legesenter er fantastiske!
Eenas gir et veldig godt førsteinntrykk og man føler virkelig man har kommet rett sted!. Desverre er dette bare et spill for galleriet og det tok ikke lang tid før hun briljerte med tidenes legearroganse. Utrolig trist og skulle bli behandlet sånn et sted det man blottlegger seg fullstendig og blir så sårbar. Særlig når hun ved førsteinntrykk viser seg så empatisk og forståelsesfull. Det er akkurat som om hun nyter å kapre tillit for så å trykke sine pasienter ned. Hun er rett og slett spydig og ufin. Skulle man være så uheldig (les menneskelig) å ta til tårene fordi man er i en fortvilet situasjon mtp liv og helse, rett og slett peker hun enn ut døra og ber enn gå etterfulgt av å si at man gjerne kan bytte lege. Hun setter seg forran skjermen sin og faktisk ignorerer enn til man har gått. Jeg ba om utskrift av journalen for å få en forståelse av hvordan hun tolket meg da jeg stadig opplevde meg missforstått. Hun har også ringt meg opp på telefon og pratet til meg på en måte som absolutt ikke er respektfull. Jeg opplevde stor redsel for å være uheldig å missforstå innformasjon hun ga under hver konsultasjon. Håper av hele mitt hjerte at flere slipper å bli utsatt for denne type legearroganse. En fastlege/lege er en såpass viktig del av livet dersom man er kronisk syk. Og det å oppleve å ikke bli trodd, som et oppegående voksent menneske gjør desverre noe med enn. Jeg sliter enda med å tørre å stole på de som bør kunne hjelpe meg å gjøre livet som kronisk syk lettere å leve. Det oppleves svært vanskelig å vite at de skal skrive en form for vurdering/evaluering av meg, i frykt for at den skal oppleves ukorrekt og muligens da få konsekvenser videre i et samarbeid med ullike instanser som Nav osv.
Eenas har et nydelig ansikt og en god utstråling men jeg må desverre si at man må ikke la seg lure av det.