Byttet fastlege

Har hatt Rød-Larsen som fastlege noen få år nå, men jeg valgte nå å bytte.

Ventetiden før man kommer inn til timen sin, er som oftest 1 time eller mer. Har skjedd et par ganger at jeg bare må si til kontordamene at jeg må dra før jeg har kommet inn, pga lang ventetid.

Kontordamene kunne vært mer hyggelig og imøtekommende i luken. Ser ganske sure ut, med mindre de kommer inn og forstyrrer under legetimen din. Da smiler de som bare det!

Sjur kan være en ganske god lege, men jeg tror han stresser litt for mye. Man får ikke mer enn 5-10 min med han før timen plutselig er over. Han har også litt mer øyekontakt med datamaskinen enn med deg.

Hver eneste gang jeg har vært der, har en av sykepleierne eller kontordamene kommet inn under legetimen og forstyrret. Noen ganger 2-3-4 ganger etterhverandre. Opplevde også å sitte toppløs da en av dem kom inn med døren åpen, det var ikke så veldig komfortabelt. Sjur har også tatt telefoner og skrevet ut ting/endret ting for andre pasienter mens jeg har sittet inne hos han. Da føler man ikke at man blir tatt så mye på alvor, når dine 5-10 minutter med han blir halvert.

Det positive jeg har å si, er at dette legekontoret har fått seg en app. Hvor man ganske lett kan bestille time, spørre om et spørsmål osv. Får som oftest svar innen dagen etter, så det er ganske kjekt. Men kontordamene kunne gjerne svart bedre, og hyggeligere, på spørsmålene man sender inn.

Man får vanligvis time 1 mnd etter man har bestilt, med mindre det haster veldig.