Veldig stresset og stressende lege

Har hatt Jakob Bjertnæs som lege i tre år nå, da kravet mitt for legevalg var en lege på Gløshaugen legesenter, og han var den eneste der med ledig plass da jeg flyttet opp for tre år siden. Har nå endelig fått byttet over til en kvinnelig lege på samme senter, og kommer nok ikke til å savne Jakob nevneverdig. Han har stort sett hjulpet til med det jeg har lurt på, men han har veldig mange pasienter (flest i hele Trondheim), og virker veldig stresset hver gang jeg er der. Føler at jeg blir jaget ut etter 2-3 minutter, og blir selv stresset av å være der.

Å spørre om to forskjellige ting i løpet av en time er heller ikke noe som er særlig populært, selv om det andre spørsmålet er noe som tar kort tid (som f.eks. å skrive ut en resept). I tillegg gjorde hans unge alder at jeg f.eks. aldri turte å be om en gynekologisk undersøkelse, eller spørre om veldig personlige ting. I tillegg har han en tendens til å gi litt "enkle" løsninger på problemer. Ønsket for tre år siden henvisning til fysioterapi pga veldig vonde skuldre, men fikk i stedet beskjed om å dra og svømme (noe jeg ikke har hatt tid eller råd til, så det rådet ble aldri fulgt).

Anbefales om du vil ha en lege som gjør det du ber han om, og ikke stort mer, men om du vil ha en lege som tar seg god tid til deg bør du velge en annen. Pluss for at det går raskt å få time, særlig om man er syk og trenger behandling raskt, men det gjelder nok de fleste legene på legesenteret.