Erfaren, men lite lyttende

Jeg fikk inntrykk av en erfaren, teknisk dyktig behandler som behandler på rutine. Dette er bra for noen, men jeg opplevde at jeg ikke ble hørt som pasient. Timen var satt opp på grunn av spesielle problemer knyttet til menstruasjonssmerter og smerte ved penetrering. Dette ble forklart innledningsvis, uten at det virket som hun hørte etter.

Så begynte undersøkelsen, som naturlig nok var smertefull på grunn av de spesielle utfordringene. Det eneste som ble oppklart var at jeg ikke har cyster og at jeg kan bli gravid. Alle forsøk fra min side på å ta opp grunnen til at jeg var der ble avfeid, til tross for at undersøkelsen ble avbrutt av at smerten førte til at jeg hoppet bakover i stolen med et skrik. Det ble forsøkt bortforklart med ung alder (23 på tidspunktet), og da jeg påpekte at problemet ikke var der tidlig i tenårene ble det trukket på skuldrene og konstatert at "det var rart," før jeg ble sendt gråtende på dør.

Jeg hadde vondt for å sitte eller gå fort i fire-fem timer etter undersøkelsen, og opplevde at jeg begynte å gråte helt brått gjennom hele dagen.

Det kan være opplevelsen ville vært god dersom jeg ikke hadde spesielle utfordringer, men jeg anbefaler henne i alle fall ikke for andre som har vanskeligheter med situasjonen eller med underlivet generelt.