Negativt inntrykk

Tok kontakt med Reimer i forbindelse med et utenlandsopphold i Sverige (på utveksling i jobben som doktorgradsstipendiat fra et norsk universitet) i desember 2016, hvor jeg ble stående utenom fastlegeordningen i Norge på grunn av adresseendring til Sverige i perioden jeg skulle bo der. Dessverre fikk jeg behov for en sykemelding fra jobben min og fikk en avtale med Reimer etter å ha tatt kontakt med en rekke leger i Kongsvinger (nærmeste norske tettsted). Ble møtt av mistillit fra Reimer som direkte uttrykte at sånne som meg ofte kom for å utnytte systemet. Ble sendt ut av kontoret hans etter å ha fått snakket i omtrent 20 sekunder med beskjed om at dette hadde han faktisk ikke tid til. Jeg er en person som alltid har stått på i livet mitt, har tatt meg en utdannelse, kjempet meg gjennom noen krevende år, og vært 'flink pike' altfor lenge. Jeg har ikke vært sykemeldt før og etter denne perioden, og forventer å både bli møtt med respekt og forståelse fra en fagperson. Etter å ha fått et lite sammenbrudd i resepsjonen, også fordi det var en stor terskel for meg å faktisk lytte til de rundt meg og måtte be om en sykemelding på dette tidspunktet, ble jeg sett og hørt av Reimers kone (kontoransatt), som viste meg den empatien man bør kunne forvente. Hun fikk Reimer til å ta meg inn igjen og gi meg anledning til å forklare situasjonen. Reimer ga meg sykemeldingen nesten mot sin egen vilje, sånn aller nødigst, med beskjed om at han ofte møter folk som meg, som nærmest lurer systemet. Jeg gir denne tilbakemeldingen fordi det var en veldig ubehagelig opplevelse som har satt spor. Reimer sa også at han ikke kunne vite om jeg snakket sant og var generelt veldig lite varm og imøtekommende.
Jeg håper at dette inntrykket ikke representerer Reimer for øvrig, men som en hardtarbeidende person som alltid har gjort mitt beste i livet, forventer jeg å bli møtt som et likeverdig individ som bare behøvde litt hjelp i en liten periode, noe jeg dessverre ikke møtte her. Vil samtidig takke for den varmen og omsorgen jeg ble møtt av på kontoret - takk for at du så meg <3 Jeg har hatt det mye bedre i etterkant, har levert doktorgraden min og har nå fast jobb som seniorforsker, Ikke en typisk lat og unnasluntrende løgnhals, vil jeg si.