Uinteressert og arrogant

Jeg tror absolutt at Anders en flink fyr som kan mye. MEN, han fremstår så arrogant og lite interessert i sine pasienter og deres problemer. Han virker mest av alt interessert i å skrive på pcen sin, og han virker nærmest totalt uinteressert i å høre på symptomer eller hvorfor du som pasient er der. Jeg har vært hos han i ett år nå, og føler meg ikke tatt på alvor eller at vi jobber mot en løsning eller at han kommer med forslag. Han noterer ned sakte på pcen sin, og blir irritert hvis du snakker mens han skriver. Det føles i bunn og grunn som om han prøver å få deg ut fortest mulig - og ta en blodprøve, avføringsprøve eller hva slags prøve. Så kan du komme igjen etter noen uker for ny konsultasjon og er ikke ett skritt videre, og slik holder det på i måned etter måned. Senest idag gjorde han narr av meg fordi jeg ba om en henvisning til spesialist - han mente det ikke var til hjelp, jeg måtte lese meg opp på internett og finne en løsning selv. Altså seriøst - slik kan man ikke si til en pasient som lider og sårt trenger hjelp!

Hadde Anders tatt pasientene sine på alvor, lyttet, vært litt interessert i at folk skal bli friske så hadde han vært en god lege. Han må ta folk på alvor. Poenget med å være lege er vel ikke å komme gjennom listen med pasienter så raskt som mulig - men at folk skal bli friske?!